"Nasza Klasa" - forum dla absolwentów, rodzin, kolegów i znajomych
Maj 15, 2024, 17:30:06 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: Forum zostało uruchomione dla absolwentów szkół podstawowych, średnich i wyższych oraz dla ich rodzin, znajomych i gości.
Zapraszamy
 
  Strona główna Pomoc Szukaj Kalendarz Zaloguj się Rejestracja  
  Pokaż wiadomości
Strony: 1 [2] 3 4
16  Oferty, podziękowania, kontakty / Giełda, wolontariat, usługi / Odp: kościół oo. Franciszkanów w Wilnie : Czerwiec 23, 2010, 07:35:28



W 1686 r. doszło znowu do podziału i powstała Prowincja Litewska św. Kazimierza. Prowincja Ruska zachowała nadal tytuł św. Antoniego Padewskiego. Prowincja litewska miała cztery kustodie: wileńską, grodzieńską, kowieńską i połocką. Prowincja ta uległa kasacie po roku 1832, a jej majątek zabrał rząd carski. W roku 1919 Wilno, Grodno i kilka innych klasztorów powróciło do Prowincji Polskiej.

Schematyzm Archidiecezji Wileńskiej z 1939 roku podaje, że kościół Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny Zakonu OO. Franciszkanów fundowany przez Gasztołda w XIV wieku, po pożarze 1793 roku został wymurowany i 12 stycznia 1794 r. konsekrowany. W roku 1832 został on zajęty przez rząd carski a w roku 1934 przywrócony dla katolickiego kultu.

Franciszkanie przez cały okres międzywojenny starali się o zwrócenie im kościoła i klasztoru i dopiero Sąd Najwyższy w Warszawie w orzeczeniu z dnia 28 lutego 1938 roku zadecydował definitywnie o zwróceniu franciszkanom kościoła i klasztoru w Wilnie.

31 maja 1992 r. Generał Zakonu - O. Lanfranco Serrini, po wizycie w Wilnie, pisze o możliwości wejścia do Wilna: Przeżywamy obecnie moment cenny dla przyszłości Zakonu na Litwie. Jestem pewny, że będziemy wspólnie dążyć do przygotowania tej przyszłości w atmosferze braterstwa i szczerości z koniecznym zaangażowaniem i wytrwałością.

W sierpniu 1995 roku Prowincja Gdańska kupiła w Wilnie dom (adres jak wyżej), z przeznaczeniem na juniorat zakonny. Dom ten już odrestaurowano i adoptowano do wymogów życia zakonnego. Może on pomieścić kilkunastu zakonników.



Przełożeni i rektorzy kościoła Najświętszej Maryi Panny na Piasku w Wilnie



Od roku 1995 O. Marek Dettlaff, przełożony


http://www.misje.gdansk.franciszkanie.pl/wilno.html
17  Oferty, podziękowania, kontakty / Giełda, wolontariat, usługi / Odp: kościół oo. Franciszkanów w Wilnie : Czerwiec 23, 2010, 07:35:05



Gród Wilno założony został przez księcia Giedymina w 1322 r. Już w tymże 1322 roku na zaproszenie niejakiego Gasztołda mieli tu dotrzeć misjonarze franciszkańscy w liczbie 14. Ci pierwsi misjonarze franciszkańscy na Wielkanoc 1333 roku zostali przez pogańskich Litwinów umęczeni. Siedmiu z nich ścięto a pozostałych siedmiu ukrzyżowano.

Nowa grupa franciszkańskich misjonarzy w liczbie 36 przybyła tu za generalstwa Gerarda Odona. Gasztołd wybudował im kościół pod wezwaniem Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny, zwany kościołem Matki Bożej na Piasku.

24 maja 1341 na Wilno napadli Tatarzy i wymordowali tych misjonarzy, a razem z nimi i Gasztołda, który przywdział habit franciszkański.

Ten sam generał wysłał nową grupę franciszkanów, którzy w liczbie 46 pracowali tu aż do urzędowego chrztu Litwy w 1386 roku. Pierwszym biskupem w Wilnie został franciszkanin Andrzej Wasillo z rodu Jastrzębców.

7 sierpnia 1403 roku w czasie najazdu na Wilno schizmatyckich moskali zostali znowu umęczeni liczni franciszkanie z gwardianem Aniołem na czele.

Klasztory franciszkańskie w Wielkim Księstwie Litewskim do roku 1517 należały do Prowincji Czesko-Polskiej, a po roku 1517 roku do Prowincji Polskiej św. Franciszka. W roku 1626 utworzono Prowincję Rusko-Litewską z klasztorów na Rusi i Litwie, z kustodiami lwowską i przemyską na Rusi, a na Litwie z wileńską i kowieńską.

 
18  Oferty, podziękowania, kontakty / Giełda, wolontariat, usługi / kościół oo. Franciszkanów w Wilnie : Czerwiec 23, 2010, 07:34:45




Kościół i klasztor o.o. Franciszkanów pw. NMP na Piasku w Wilnie(mimo zrujnowania go przez sowieckiego zaborcę) jest nadal miejscem spotkań Polaków i Litwinów podczas dwujęzycznej liturgii, modlących się do Matki Boskiej Brzemiennej, figury zwanej drugą Matką Boską Ostrobramską.

Czy warto odwiedzać ten kościół, kiedy obok tyle atrakcji architektonicznych i historycznych?

Czy starczy czasu, aby oprócz Ostrej Bramy, cmentarza na Rossie i celi Konrada dojść do znajdującego się na ul. Trockiej (Traku gatve) jednego z najstarszych kościołów Wilna?

Czy mamy jakieś wspomnienia związane z tym kościołem i klasztorem oo. Franciszkanów?

Pozdrawiam serdecznie.
19  Oferty, podziękowania, kontakty / Ogłoszenia firm turystycznych, instytucji i organizacji / Kresowiacy na obczyźnie - Francja : Czerwiec 23, 2010, 07:32:12
Kresowiacy na obczyźnie




[size=12]Foto: W.Pitak.maj 2010- Droga z Grenoble do Gminy Livet et Gavet. Po lewej stronie (za drzewami) w odległości ok. 200 m od wiaduktu znajduje się wysoka skarpa, z której stoczył się kilka lat temu polski autobus.[/size]

@



[size=12]Foto: W.Pitak. maj 2010- Francja. Droga z Grenoble do Livet-et-Gavet . Livet to miasteczko położone w departamencie Isere (region Rhone-Alpes).[/size]

@



[size=12]Foto: W.Pitak. Livet 2010. Francja . Elektrownia wodna zasilająca Zakład metalurgiczny Karola Alberta Kellera , w którym przez ponad 30 lat pracował mój dziadek Stefan Pawluk[/size]


@@@@@@@@@@@@

Gratuluje tak ciekawych podrozy,a jednoczesnie (tak przypuszczam) sentymentalnych,sladami przodkow.Bardzo interesujaca galeria!.Pozdrowienia.

Halina

@@@@@@@@@@



[size=12]Foto: W.Pitak. Livet 2010. Zakład metalurgiczny Karola Alberta Kellera , w którym przez ponad 30 lat pracował mój dziadek Stefan Pawluk[/size]

@



[size=12]Livet 2010. W tym domu , po części zbudowanym na żelbetowych słupach, Karol Albert Keller w latach 20-40-tych mógł obserwować swoje warsztaty i fabryki zlokalizowane po obu stronach rzeki.[/size]


@@@@@@@@@@@

Jakie piekne zdjecia !! Uwielbiam gory. Magnificent view !
Serdecznie pozdrawiam Pana i Pana zone.

Lucyna E.

@@@@@@@@@@@@@@@





[size=12]Dom w Livet, gdzie mieszkali Karolina i Stefan Pawlukowie, którzy w okresie międzywojennym wyjechali za pracą do Francji. Livet-et-Gavet to miejscowość i gmina we Francji, w regionie Rodan-Alpy, w departamencie Isere.[/size]

@

   

[size=12]Dom w Livet, gdzie mieszkali imigranci z Polski Stefan Pawluk i Karolina z d. Pitak. Tutaj urodziły się ich dzieci, które w latach 60-tych przeprowadziły się do Grenoble.[/size]

@



[size=12]Foto: W.Pitak. Kresowiacy na obczyźnie. Cmentarz w Livet, gdzie pochowanych jest wielu Polaków , którzy w okresie międzywojennym wyjechali za pracą do Francji. Livet-et-Gavet to miejscowość i gmina we Francji, w regionie Rodan-Alpy, w departamencie Isere.[/size]

@@@@@@@@@@@@@@

śliczne widoki . proponuję zwiedzić Walię także jest piękna .pozdrawiam
Agnieszka Kasprzak

@@@@@@@@@@@@@@@@

 

[size=12]Foto: W.Pitak. Kresowiacy na obczyźnie. Cmentarz w Livet, gdzie pochowanych jest wielu Polaków , którzy w okresie międzywojennym wyjechali za pracą do Francji. Livet-et-Gavet to miejscowość i gmina we Francji, w regionie Rodan-Alpy, w departamencie Isere.[/size]

@

 

[size=12]Foto: W.Pitak. Kresowiacy na obczyźnie. Cmentarz w Livet, gdzie pochowanych jest wielu Polaków , którzy w okresie międzywojennym wyjechali za pracą do Francji. Livet-et-Gavet to miejscowość i gmina we Francji, w regionie Rodan-Alpy, w departamencie Isere.[/size]

@



[size=12]Foto: W.Pitak. Kresowiacy na obczyźnie. Cmentarz w Livet, gdzie pochowani są Stefan i Karolina Pawlukowie , którzy w okresie międzywojennym wyjechali za pracą do Francji. Livet-et-Gavet to miejscowość i gmina we Francji, w regionie Rodan-Alpy, w departamencie Isere.[/size]

@@@@@@@@@@@@@@

Ciekawy widok, super informacje

Irena Woiza


@@@@@@@@@@@@@@



[size=12]Foto: W.Pitak. Cmentarz w Livet, gdzie pochowanych jest wielu Polaków , którzy w okresie międzywojennym wyjechali za pracą do Francji. Livet-et-Gavet to miejscowość i gmina we Francji, w regionie Rodan-Alpy, w departamencie Isere.[/size]

@




[size=12]Foto: W.Pitak. Obelisk na cmentarzu w Livet poświęcony bohaterskim mieszkańcom walczącym w czasie I i II wojny światowej . Livet-et-Gavet to miejscowość i gmina we Francji, w regionie Rodan-Alpy, w departamencie Isere.[/size]

@

 

[size=18]Prawa autorskie do w/w fotografii zastrzeżone.

Kontakt z autorem:
sokal2@wp.pl
[/size]


Umieszczono na stronach www:

http://www.pitak.fora.pl/rodowody,21/kresowiacy-na-obczyznie,177.html

http://www.pitak.fora.pl/viewimage.php?i=287 


http://www.sokal.fora.pl/ilkowicze-tartakow-komarow-i-okolice,4/szukam-krewnych-jana-pitaka-ur-1914,193.html#2128 


http://www.naszawiara.darmowefora.pl/index.php?topic=74.0 


http://www.naszapaka.pun.pl/viewtopic.php?pid=160#p160 

http://www.galicja.darmowefora.pl/index.php?topic=74.0 

http://www.naszaklasa.darmowefora.pl/index.php?topic=111.0
20  Oferty, podziękowania, kontakty / księga Gości / Kresowiacy na obczyźnie - Francja : Czerwiec 23, 2010, 07:31:21
Kresowiacy na obczyźnie




[size=12]Foto: W.Pitak.maj 2010- Droga z Grenoble do Gminy Livet et Gavet. Po lewej stronie (za drzewami) w odległości ok. 200 m od wiaduktu znajduje się wysoka skarpa, z której stoczył się kilka lat temu polski autobus.[/size]

@



[size=12]Foto: W.Pitak. maj 2010- Francja. Droga z Grenoble do Livet-et-Gavet . Livet to miasteczko położone w departamencie Isere (region Rhone-Alpes).[/size]

@



[size=12]Foto: W.Pitak. Livet 2010. Francja . Elektrownia wodna zasilająca Zakład metalurgiczny Karola Alberta Kellera , w którym przez ponad 30 lat pracował mój dziadek Stefan Pawluk[/size]


@@@@@@@@@@@@

Gratuluje tak ciekawych podrozy,a jednoczesnie (tak przypuszczam) sentymentalnych,sladami przodkow.Bardzo interesujaca galeria!.Pozdrowienia.

Halina

@@@@@@@@@@



[size=12]Foto: W.Pitak. Livet 2010. Zakład metalurgiczny Karola Alberta Kellera , w którym przez ponad 30 lat pracował mój dziadek Stefan Pawluk[/size]

@



[size=12]Livet 2010. W tym domu , po części zbudowanym na żelbetowych słupach, Karol Albert Keller w latach 20-40-tych mógł obserwować swoje warsztaty i fabryki zlokalizowane po obu stronach rzeki.[/size]


@@@@@@@@@@@

Jakie piekne zdjecia !! Uwielbiam gory. Magnificent view !
Serdecznie pozdrawiam Pana i Pana zone.

Lucyna E.

@@@@@@@@@@@@@@@





[size=12]Dom w Livet, gdzie mieszkali Karolina i Stefan Pawlukowie, którzy w okresie międzywojennym wyjechali za pracą do Francji. Livet-et-Gavet to miejscowość i gmina we Francji, w regionie Rodan-Alpy, w departamencie Isere.[/size]

@

   

[size=12]Dom w Livet, gdzie mieszkali imigranci z Polski Stefan Pawluk i Karolina z d. Pitak. Tutaj urodziły się ich dzieci, które w latach 60-tych przeprowadziły się do Grenoble.[/size]

@



[size=12]Foto: W.Pitak. Kresowiacy na obczyźnie. Cmentarz w Livet, gdzie pochowanych jest wielu Polaków , którzy w okresie międzywojennym wyjechali za pracą do Francji. Livet-et-Gavet to miejscowość i gmina we Francji, w regionie Rodan-Alpy, w departamencie Isere.[/size]

@@@@@@@@@@@@@@

śliczne widoki . proponuję zwiedzić Walię także jest piękna .pozdrawiam
Agnieszka Kasprzak

@@@@@@@@@@@@@@@@

 

[size=12]Foto: W.Pitak. Kresowiacy na obczyźnie. Cmentarz w Livet, gdzie pochowanych jest wielu Polaków , którzy w okresie międzywojennym wyjechali za pracą do Francji. Livet-et-Gavet to miejscowość i gmina we Francji, w regionie Rodan-Alpy, w departamencie Isere.[/size]

@

 

[size=12]Foto: W.Pitak. Kresowiacy na obczyźnie. Cmentarz w Livet, gdzie pochowanych jest wielu Polaków , którzy w okresie międzywojennym wyjechali za pracą do Francji. Livet-et-Gavet to miejscowość i gmina we Francji, w regionie Rodan-Alpy, w departamencie Isere.[/size]

@



[size=12]Foto: W.Pitak. Kresowiacy na obczyźnie. Cmentarz w Livet, gdzie pochowani są Stefan i Karolina Pawlukowie , którzy w okresie międzywojennym wyjechali za pracą do Francji. Livet-et-Gavet to miejscowość i gmina we Francji, w regionie Rodan-Alpy, w departamencie Isere.[/size]

@@@@@@@@@@@@@@

Ciekawy widok, super informacje

Irena Woiza


@@@@@@@@@@@@@@



[size=12]Foto: W.Pitak. Cmentarz w Livet, gdzie pochowanych jest wielu Polaków , którzy w okresie międzywojennym wyjechali za pracą do Francji. Livet-et-Gavet to miejscowość i gmina we Francji, w regionie Rodan-Alpy, w departamencie Isere.[/size]

@




[size=12]Foto: W.Pitak. Obelisk na cmentarzu w Livet poświęcony bohaterskim mieszkańcom walczącym w czasie I i II wojny światowej . Livet-et-Gavet to miejscowość i gmina we Francji, w regionie Rodan-Alpy, w departamencie Isere.[/size]

@

 

[size=18]Prawa autorskie do w/w fotografii zastrzeżone.

Kontakt z autorem:
sokal2@wp.pl
[/size]


Umieszczono na stronach www:

http://www.pitak.fora.pl/rodowody,21/kresowiacy-na-obczyznie,177.html

http://www.pitak.fora.pl/viewimage.php?i=287 


http://www.sokal.fora.pl/ilkowicze-tartakow-komarow-i-okolice,4/szukam-krewnych-jana-pitaka-ur-1914,193.html#2128 


http://www.naszawiara.darmowefora.pl/index.php?topic=74.0 


http://www.naszapaka.pun.pl/viewtopic.php?pid=160#p160 

http://www.galicja.darmowefora.pl/index.php?topic=74.0 

http://www.naszaklasa.darmowefora.pl/index.php?topic=111.0
21  Kategoria ogólna / nasi koledzy i znajomi / Odp: napięcie i ból mięśni brzucha : Listopad 11, 2009, 09:21:47
RELAKSACJA PROGRESYWANA wg JACOBSONA   jest najstarszą  ( 1938) techniką relaksacyjną  i polega na rozluźnianiu poszczególnych grup mięśniowych poprzez naprzemienne skurcze i rozkurcze mięśni. Efektem jej stosowania jest nabywana przez pacjenta umiejętność oceny nieprawidłowego napięcia mięśniowego i jego umiejscowienia, umiejętność świadomego zwalniania napięcia, a przez to wpływanie na swoje stany emocjonalne.


@


W pracy terapeutycznej z dziećmi zaburzonymi emocjonalnie można posługiwać się fragmentami tego treningu, dostosowując go do możliwości  percepcyjnych i wykonawczych dziecka przedszkolnego. 


W. Pitak: Przyczyny emocjonalnych zaburzeń u dzieci,  Kurier       Pedagogiczny 2002/12, s. 16-18
W. Pitak: Klinika emocjonalnych zaburzeń mowy u dzieci, Kurier Pedagogiczny 2003/1, s. 14-19
W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych, cz. I, Kurier Pedagogiczny 2003/2, s. 25-28
W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych cz. II, Kurier Pedagogiczny 2003/3, s.26-28
W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych - oddech, Kurier Pedagogiczny 2003/5, s. 10-12
W. Pitak: Ojciec – zhańbiony mężczyzna,  Kurier Pedagogiczny 2003/6-7, s. 10-13
M.Borek,W. Pitak: Muzykodrama czyli zabawa w krainie LOGOS , Kurier Pedagogiczny 2003/6-7, s. 33-38
W. Pitak: Agresja a jąkanie u jedynaków, Kurier Pedagogiczny 2003/9, s. 11-14
W. Pitak: Techniki muzyczno-dramatyczne w terapii rodziców, Kurier Pedagogiczny 2003/9, s. 39-44
W. Pitak: Muzyka leczy ale czy łagodzi obyczaje, Bliżej Przedszkola . Wychowanie i Edukacja, 2004/9(36), s. 27-28
W. Pitak: Ojciec – zhańbiony mężczyzna,  , Bliżej Przedszkola . Wychowanie i Edukacja, 2005/1(40), s. 19
22  Kategoria ogólna / nasi koledzy i znajomi / Odp: Komu potrzebne są "nasze klasy"? : Listopad 11, 2009, 09:21:25
RELAKSACJA PROGRESYWANA wg JACOBSONA   jest najstarszą  ( 1938) techniką relaksacyjną  i polega na rozluźnianiu poszczególnych grup mięśniowych poprzez naprzemienne skurcze i rozkurcze mięśni. Efektem jej stosowania jest nabywana przez pacjenta umiejętność oceny nieprawidłowego napięcia mięśniowego i jego umiejscowienia, umiejętność świadomego zwalniania napięcia, a przez to wpływanie na swoje stany emocjonalne.


@


W pracy terapeutycznej z dziećmi zaburzonymi emocjonalnie można posługiwać się fragmentami tego treningu, dostosowując go do możliwości  percepcyjnych i wykonawczych dziecka przedszkolnego. 


W. Pitak: Przyczyny emocjonalnych zaburzeń u dzieci,  Kurier       Pedagogiczny 2002/12, s. 16-18
W. Pitak: Klinika emocjonalnych zaburzeń mowy u dzieci, Kurier Pedagogiczny 2003/1, s. 14-19
W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych, cz. I, Kurier Pedagogiczny 2003/2, s. 25-28
W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych cz. II, Kurier Pedagogiczny 2003/3, s.26-28
W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych - oddech, Kurier Pedagogiczny 2003/5, s. 10-12
W. Pitak: Ojciec – zhańbiony mężczyzna,  Kurier Pedagogiczny 2003/6-7, s. 10-13
M.Borek,W. Pitak: Muzykodrama czyli zabawa w krainie LOGOS , Kurier Pedagogiczny 2003/6-7, s. 33-38
W. Pitak: Agresja a jąkanie u jedynaków, Kurier Pedagogiczny 2003/9, s. 11-14
W. Pitak: Techniki muzyczno-dramatyczne w terapii rodziców, Kurier Pedagogiczny 2003/9, s. 39-44
W. Pitak: Muzyka leczy ale czy łagodzi obyczaje, Bliżej Przedszkola . Wychowanie i Edukacja, 2004/9(36), s. 27-28
W. Pitak: Ojciec – zhańbiony mężczyzna,  , Bliżej Przedszkola . Wychowanie i Edukacja, 2005/1(40), s. 19
23  Kategoria ogólna / nasi koledzy i znajomi / Odp: Terapia grupowa - trening autogenny : Listopad 11, 2009, 09:21:07
RELAKSACJA PROGRESYWANA wg JACOBSONA   jest najstarszą  ( 1938) techniką relaksacyjną  i polega na rozluźnianiu poszczególnych grup mięśniowych poprzez naprzemienne skurcze i rozkurcze mięśni. Efektem jej stosowania jest nabywana przez pacjenta umiejętność oceny nieprawidłowego napięcia mięśniowego i jego umiejscowienia, umiejętność świadomego zwalniania napięcia, a przez to wpływanie na swoje stany emocjonalne.


@


W pracy terapeutycznej z dziećmi zaburzonymi emocjonalnie można posługiwać się fragmentami tego treningu, dostosowując go do możliwości  percepcyjnych i wykonawczych dziecka przedszkolnego. 


W. Pitak: Przyczyny emocjonalnych zaburzeń u dzieci,  Kurier       Pedagogiczny 2002/12, s. 16-18
W. Pitak: Klinika emocjonalnych zaburzeń mowy u dzieci, Kurier Pedagogiczny 2003/1, s. 14-19
W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych, cz. I, Kurier Pedagogiczny 2003/2, s. 25-28
W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych cz. II, Kurier Pedagogiczny 2003/3, s.26-28
W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych - oddech, Kurier Pedagogiczny 2003/5, s. 10-12
W. Pitak: Ojciec – zhańbiony mężczyzna,  Kurier Pedagogiczny 2003/6-7, s. 10-13
M.Borek,W. Pitak: Muzykodrama czyli zabawa w krainie LOGOS , Kurier Pedagogiczny 2003/6-7, s. 33-38
W. Pitak: Agresja a jąkanie u jedynaków, Kurier Pedagogiczny 2003/9, s. 11-14
W. Pitak: Techniki muzyczno-dramatyczne w terapii rodziców, Kurier Pedagogiczny 2003/9, s. 39-44
W. Pitak: Muzyka leczy ale czy łagodzi obyczaje, Bliżej Przedszkola . Wychowanie i Edukacja, 2004/9(36), s. 27-28
W. Pitak: Ojciec – zhańbiony mężczyzna,  , Bliżej Przedszkola . Wychowanie i Edukacja, 2005/1(40), s. 19
24  Kategoria ogólna / ogłoszenia, komunikaty i zaproszenia / Odp: Dokumentacja grobów na cmentarzach wileńskich : Listopad 11, 2009, 09:20:31
RELAKSACJA PROGRESYWANA wg JACOBSONA   jest najstarszą  ( 1938) techniką relaksacyjną  i polega na rozluźnianiu poszczególnych grup mięśniowych poprzez naprzemienne skurcze i rozkurcze mięśni. Efektem jej stosowania jest nabywana przez pacjenta umiejętność oceny nieprawidłowego napięcia mięśniowego i jego umiejscowienia, umiejętność świadomego zwalniania napięcia, a przez to wpływanie na swoje stany emocjonalne.


@


W pracy terapeutycznej z dziećmi zaburzonymi emocjonalnie można posługiwać się fragmentami tego treningu, dostosowując go do możliwości  percepcyjnych i wykonawczych dziecka przedszkolnego. 


W. Pitak: Przyczyny emocjonalnych zaburzeń u dzieci,  Kurier       Pedagogiczny 2002/12, s. 16-18
W. Pitak: Klinika emocjonalnych zaburzeń mowy u dzieci, Kurier Pedagogiczny 2003/1, s. 14-19
W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych, cz. I, Kurier Pedagogiczny 2003/2, s. 25-28
W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych cz. II, Kurier Pedagogiczny 2003/3, s.26-28
W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych - oddech, Kurier Pedagogiczny 2003/5, s. 10-12
W. Pitak: Ojciec – zhańbiony mężczyzna,  Kurier Pedagogiczny 2003/6-7, s. 10-13
M.Borek,W. Pitak: Muzykodrama czyli zabawa w krainie LOGOS , Kurier Pedagogiczny 2003/6-7, s. 33-38
W. Pitak: Agresja a jąkanie u jedynaków, Kurier Pedagogiczny 2003/9, s. 11-14
W. Pitak: Techniki muzyczno-dramatyczne w terapii rodziców, Kurier Pedagogiczny 2003/9, s. 39-44
W. Pitak: Muzyka leczy ale czy łagodzi obyczaje, Bliżej Przedszkola . Wychowanie i Edukacja, 2004/9(36), s. 27-28
W. Pitak: Ojciec – zhańbiony mężczyzna,  , Bliżej Przedszkola . Wychowanie i Edukacja, 2005/1(40), s. 19
25  Kategoria ogólna / ogłoszenia, komunikaty i zaproszenia / Odp: RELAKS i UŚMIECH... MIMO WSZYSTKO : Listopad 11, 2009, 09:19:00
RELAKSACJA PROGRESYWANA wg JACOBSONA   jest najstarszą  ( 1938) techniką relaksacyjną  i polega na rozluźnianiu poszczególnych grup mięśniowych poprzez naprzemienne skurcze i rozkurcze mięśni. Efektem jej stosowania jest nabywana przez pacjenta umiejętność oceny nieprawidłowego napięcia mięśniowego i jego umiejscowienia, umiejętność świadomego zwalniania napięcia, a przez to wpływanie na swoje stany emocjonalne.


@


W pracy terapeutycznej z dziećmi zaburzonymi emocjonalnie można posługiwać się fragmentami tego treningu, dostosowując go do możliwości  percepcyjnych i wykonawczych dziecka przedszkolnego. 


W. Pitak: Przyczyny emocjonalnych zaburzeń u dzieci,  Kurier       Pedagogiczny 2002/12, s. 16-18
W. Pitak: Klinika emocjonalnych zaburzeń mowy u dzieci, Kurier Pedagogiczny 2003/1, s. 14-19
W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych, cz. I, Kurier Pedagogiczny 2003/2, s. 25-28
W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych cz. II, Kurier Pedagogiczny 2003/3, s.26-28
W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych - oddech, Kurier Pedagogiczny 2003/5, s. 10-12
W. Pitak: Ojciec – zhańbiony mężczyzna,  Kurier Pedagogiczny 2003/6-7, s. 10-13
M.Borek,W. Pitak: Muzykodrama czyli zabawa w krainie LOGOS , Kurier Pedagogiczny 2003/6-7, s. 33-38
W. Pitak: Agresja a jąkanie u jedynaków, Kurier Pedagogiczny 2003/9, s. 11-14
W. Pitak: Techniki muzyczno-dramatyczne w terapii rodziców, Kurier Pedagogiczny 2003/9, s. 39-44
W. Pitak: Muzyka leczy ale czy łagodzi obyczaje, Bliżej Przedszkola . Wychowanie i Edukacja, 2004/9(36), s. 27-28
W. Pitak: Ojciec – zhańbiony mężczyzna,  , Bliżej Przedszkola . Wychowanie i Edukacja, 2005/1(40), s. 19
26  Kategoria ogólna / ogłoszenia, komunikaty i zaproszenia / Odp: już nie mogę - nerwica hipochondryczna : Listopad 11, 2009, 09:18:40
RELAKSACJA PROGRESYWANA wg JACOBSONA   jest najstarszą  ( 1938) techniką relaksacyjną  i polega na rozluźnianiu poszczególnych grup mięśniowych poprzez naprzemienne skurcze i rozkurcze mięśni. Efektem jej stosowania jest nabywana przez pacjenta umiejętność oceny nieprawidłowego napięcia mięśniowego i jego umiejscowienia, umiejętność świadomego zwalniania napięcia, a przez to wpływanie na swoje stany emocjonalne.


@


W pracy terapeutycznej z dziećmi zaburzonymi emocjonalnie można posługiwać się fragmentami tego treningu, dostosowując go do możliwości  percepcyjnych i wykonawczych dziecka przedszkolnego. 


W. Pitak: Przyczyny emocjonalnych zaburzeń u dzieci,  Kurier       Pedagogiczny 2002/12, s. 16-18
W. Pitak: Klinika emocjonalnych zaburzeń mowy u dzieci, Kurier Pedagogiczny 2003/1, s. 14-19
W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych, cz. I, Kurier Pedagogiczny 2003/2, s. 25-28
W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych cz. II, Kurier Pedagogiczny 2003/3, s.26-28
W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych - oddech, Kurier Pedagogiczny 2003/5, s. 10-12
W. Pitak: Ojciec – zhańbiony mężczyzna,  Kurier Pedagogiczny 2003/6-7, s. 10-13
M.Borek,W. Pitak: Muzykodrama czyli zabawa w krainie LOGOS , Kurier Pedagogiczny 2003/6-7, s. 33-38
W. Pitak: Agresja a jąkanie u jedynaków, Kurier Pedagogiczny 2003/9, s. 11-14
W. Pitak: Techniki muzyczno-dramatyczne w terapii rodziców, Kurier Pedagogiczny 2003/9, s. 39-44
W. Pitak: Muzyka leczy ale czy łagodzi obyczaje, Bliżej Przedszkola . Wychowanie i Edukacja, 2004/9(36), s. 27-28
W. Pitak: Ojciec – zhańbiony mężczyzna,  , Bliżej Przedszkola . Wychowanie i Edukacja, 2005/1(40), s. 19
27  Kategoria ogólna / kursy, szkolenia, zjazdy / Odp: Warsztaty dziennikarskie SPL- Wągrowiec 2007 : Listopad 11, 2009, 09:18:13
RELAKSACJA PROGRESYWANA wg JACOBSONA   jest najstarszą  ( 1938) techniką relaksacyjną  i polega na rozluźnianiu poszczególnych grup mięśniowych poprzez naprzemienne skurcze i rozkurcze mięśni. Efektem jej stosowania jest nabywana przez pacjenta umiejętność oceny nieprawidłowego napięcia mięśniowego i jego umiejscowienia, umiejętność świadomego zwalniania napięcia, a przez to wpływanie na swoje stany emocjonalne.


@


W pracy terapeutycznej z dziećmi zaburzonymi emocjonalnie można posługiwać się fragmentami tego treningu, dostosowując go do możliwości  percepcyjnych i wykonawczych dziecka przedszkolnego. 


W. Pitak: Przyczyny emocjonalnych zaburzeń u dzieci,  Kurier       Pedagogiczny 2002/12, s. 16-18
W. Pitak: Klinika emocjonalnych zaburzeń mowy u dzieci, Kurier Pedagogiczny 2003/1, s. 14-19
W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych, cz. I, Kurier Pedagogiczny 2003/2, s. 25-28
W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych cz. II, Kurier Pedagogiczny 2003/3, s.26-28
W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych - oddech, Kurier Pedagogiczny 2003/5, s. 10-12
W. Pitak: Ojciec – zhańbiony mężczyzna,  Kurier Pedagogiczny 2003/6-7, s. 10-13
M.Borek,W. Pitak: Muzykodrama czyli zabawa w krainie LOGOS , Kurier Pedagogiczny 2003/6-7, s. 33-38
W. Pitak: Agresja a jąkanie u jedynaków, Kurier Pedagogiczny 2003/9, s. 11-14
W. Pitak: Techniki muzyczno-dramatyczne w terapii rodziców, Kurier Pedagogiczny 2003/9, s. 39-44
W. Pitak: Muzyka leczy ale czy łagodzi obyczaje, Bliżej Przedszkola . Wychowanie i Edukacja, 2004/9(36), s. 27-28
W. Pitak: Ojciec – zhańbiony mężczyzna,  , Bliżej Przedszkola . Wychowanie i Edukacja, 2005/1(40), s. 19
28  Kategoria ogólna / kursy, szkolenia, zjazdy / Odp: Trening autogenny Schultza - szkolenie nad morzem : Listopad 11, 2009, 09:16:55
RELAKSACJA PROGRESYWANA wg JACOBSONA   jest najstarszą  ( 1938) techniką relaksacyjną  i polega na rozluźnianiu poszczególnych grup mięśniowych poprzez naprzemienne skurcze i rozkurcze mięśni. Efektem jej stosowania jest nabywana przez pacjenta umiejętność oceny nieprawidłowego napięcia mięśniowego i jego umiejscowienia, umiejętność świadomego zwalniania napięcia, a przez to wpływanie na swoje stany emocjonalne.


@


W pracy terapeutycznej z dziećmi zaburzonymi emocjonalnie można posługiwać się fragmentami tego treningu, dostosowując go do możliwości  percepcyjnych i wykonawczych dziecka przedszkolnego. 


W. Pitak: Przyczyny emocjonalnych zaburzeń u dzieci,  Kurier       Pedagogiczny 2002/12, s. 16-18
W. Pitak: Klinika emocjonalnych zaburzeń mowy u dzieci, Kurier Pedagogiczny 2003/1, s. 14-19
W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych, cz. I, Kurier Pedagogiczny 2003/2, s. 25-28
W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych cz. II, Kurier Pedagogiczny 2003/3, s.26-28
W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych - oddech, Kurier Pedagogiczny 2003/5, s. 10-12
W. Pitak: Ojciec – zhańbiony mężczyzna,  Kurier Pedagogiczny 2003/6-7, s. 10-13
M.Borek,W. Pitak: Muzykodrama czyli zabawa w krainie LOGOS , Kurier Pedagogiczny 2003/6-7, s. 33-38
W. Pitak: Agresja a jąkanie u jedynaków, Kurier Pedagogiczny 2003/9, s. 11-14
W. Pitak: Techniki muzyczno-dramatyczne w terapii rodziców, Kurier Pedagogiczny 2003/9, s. 39-44
W. Pitak: Muzyka leczy ale czy łagodzi obyczaje, Bliżej Przedszkola . Wychowanie i Edukacja, 2004/9(36), s. 27-28
W. Pitak: Ojciec – zhańbiony mężczyzna,  , Bliżej Przedszkola . Wychowanie i Edukacja, 2005/1(40), s. 19
29  Kategoria ogólna / kursy, szkolenia, zjazdy / Odp: LOGO-MUZYKO-TERAPIA w terapii nerwic i chorób psychosomatycznych : Listopad 11, 2009, 09:16:29
RELAKSACJA PROGRESYWANA wg JACOBSONA   jest najstarszą  ( 1938) techniką relaksacyjną  i polega na rozluźnianiu poszczególnych grup mięśniowych poprzez naprzemienne skurcze i rozkurcze mięśni. Efektem jej stosowania jest nabywana przez pacjenta umiejętność oceny nieprawidłowego napięcia mięśniowego i jego umiejscowienia, umiejętność świadomego zwalniania napięcia, a przez to wpływanie na swoje stany emocjonalne.


@


W pracy terapeutycznej z dziećmi zaburzonymi emocjonalnie można posługiwać się fragmentami tego treningu, dostosowując go do możliwości  percepcyjnych i wykonawczych dziecka przedszkolnego. 


W. Pitak: Przyczyny emocjonalnych zaburzeń u dzieci,  Kurier       Pedagogiczny 2002/12, s. 16-18
W. Pitak: Klinika emocjonalnych zaburzeń mowy u dzieci, Kurier Pedagogiczny 2003/1, s. 14-19
W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych, cz. I, Kurier Pedagogiczny 2003/2, s. 25-28
W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych cz. II, Kurier Pedagogiczny 2003/3, s.26-28
W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych - oddech, Kurier Pedagogiczny 2003/5, s. 10-12
W. Pitak: Ojciec – zhańbiony mężczyzna,  Kurier Pedagogiczny 2003/6-7, s. 10-13
M.Borek,W. Pitak: Muzykodrama czyli zabawa w krainie LOGOS , Kurier Pedagogiczny 2003/6-7, s. 33-38
W. Pitak: Agresja a jąkanie u jedynaków, Kurier Pedagogiczny 2003/9, s. 11-14
W. Pitak: Techniki muzyczno-dramatyczne w terapii rodziców, Kurier Pedagogiczny 2003/9, s. 39-44
W. Pitak: Muzyka leczy ale czy łagodzi obyczaje, Bliżej Przedszkola . Wychowanie i Edukacja, 2004/9(36), s. 27-28
W. Pitak: Ojciec – zhańbiony mężczyzna,  , Bliżej Przedszkola . Wychowanie i Edukacja, 2005/1(40), s. 19
30  Kategoria ogólna / kursy, szkolenia, zjazdy / Odp: Jak wykonywać ćwiczenia relaksacyjne? : Listopad 11, 2009, 09:16:04
RELAKSACJA PROGRESYWANA wg JACOBSONA   jest najstarszą  ( 1938) techniką relaksacyjną  i polega na rozluźnianiu poszczególnych grup mięśniowych poprzez naprzemienne skurcze i rozkurcze mięśni. Efektem jej stosowania jest nabywana przez pacjenta umiejętność oceny nieprawidłowego napięcia mięśniowego i jego umiejscowienia, umiejętność świadomego zwalniania napięcia, a przez to wpływanie na swoje stany emocjonalne.


@


W pracy terapeutycznej z dziećmi zaburzonymi emocjonalnie można posługiwać się fragmentami tego treningu, dostosowując go do możliwości  percepcyjnych i wykonawczych dziecka przedszkolnego. 


W. Pitak: Przyczyny emocjonalnych zaburzeń u dzieci,  Kurier       Pedagogiczny 2002/12, s. 16-18
W. Pitak: Klinika emocjonalnych zaburzeń mowy u dzieci, Kurier Pedagogiczny 2003/1, s. 14-19
W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych, cz. I, Kurier Pedagogiczny 2003/2, s. 25-28
W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych cz. II, Kurier Pedagogiczny 2003/3, s.26-28
W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych - oddech, Kurier Pedagogiczny 2003/5, s. 10-12
W. Pitak: Ojciec – zhańbiony mężczyzna,  Kurier Pedagogiczny 2003/6-7, s. 10-13
M.Borek,W. Pitak: Muzykodrama czyli zabawa w krainie LOGOS , Kurier Pedagogiczny 2003/6-7, s. 33-38
W. Pitak: Agresja a jąkanie u jedynaków, Kurier Pedagogiczny 2003/9, s. 11-14
W. Pitak: Techniki muzyczno-dramatyczne w terapii rodziców, Kurier Pedagogiczny 2003/9, s. 39-44
W. Pitak: Muzyka leczy ale czy łagodzi obyczaje, Bliżej Przedszkola . Wychowanie i Edukacja, 2004/9(36), s. 27-28
W. Pitak: Ojciec – zhańbiony mężczyzna,  , Bliżej Przedszkola . Wychowanie i Edukacja, 2005/1(40), s. 19
Strony: 1 [2] 3 4
Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC | Sitemap
Strona wygenerowana w 0.125 sekund z 18 zapytaniami.

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

stadomoixos grupa1 szczurypustyni wolnewatahy regteam