"Nasza Klasa" - forum dla absolwentów, rodzin, kolegów i znajomych
Maj 02, 2024, 08:26:26 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: Forum zostało uruchomione dla absolwentów szkół podstawowych, średnich i wyższych oraz dla ich rodzin, znajomych i gości.
Zapraszamy
 
   Strona główna   Pomoc Szukaj Kalendarz Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] |   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Album 2x VCD/DVD - Ćwiczenia relaksacyjne i autogenne  (Przeczytany 4178 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
admin
Administrator
Ekspert
*****

Reputacja +0/-0
Offline

Wiadomości: 105


Zobacz profil
« : Październik 08, 2011, 22:26:40 »

Album 2x VCD/DVD - Ćwiczenia relaksacyjne i autogenne

1. Relaks progresywny Jacobsona + Trening autogenny Schultza

Pełne wersje 2 ćwiczeń do praktycznego wykonywania w warunkach domowych i klubowych.

Opracowanie i wykonanie: Władysław Pitak, muzykoterapeuta i logopeda medialny.

Nagrania wykonano w Jaskiniach Solno-Jodowych "Galos" w Kudowie i Lądku Zdroju w 2004 r.

2. Jak radzić sobie ze stresem + omówienie technik relaksacyjnych

Wykład, prezentacja i omówienie w wyk. Władysława Pitaka podczas Ogólnopolskich Warsztatów dla Dziennikarzy - Niepołomice 2004).

Z wykładu i prezentacji dowiesz się, że: "relaksacja Jacobsona polega na wykonywaniu określonych, celowych ruchów rękami, nogami, tułowiem i twarzą, po to, aby napinać i rozluźniać określone grupy mięśni organizmu. Napinanie i rozluźnianie służy najpierw wyuczeniu zdawania sobie sprawy z różnicy wrażeń płynących z mięśnia napiętego i rozluźnionego. Systematyczne ćwiczenia uczą także nawyku rozluźniania własnych mięśni. Uczenie się relaksu jest podobne do uczenia się jazdy na nartach czy pływania.

Z treningu płyną określone korzyści. Oto niektóre z nich:
- przyjemne doznania i poprawa samopoczucia,
- wzmocnienie zaufania do siebie,
- zmniejszenie nadciśnienia i poprawa pracy serca,
- lepsza praca żołądka i jelit,
- działanie profilaktyczne przeciw wrzodom i kłopotom trawiennym,
- zmniejszenie nerwowości, rozwój wyobraźni i procesów myślenia.

Nazwa trening autogenny Schultza pochodzi od greckiego słowa "autos"- sam i "genos"- początek, pochodzenie, ród. Autogenny znaczy więc: ćwiczący własne EGO.

Różnica między stanem hipnotycznym a autogennym polega na tym, że w pierwszym przypadku człowiek znajduje się pod wpływem działania hipnotyzera, a w autogenii - pod wpływem samego siebie.

Trening Schultza ma bardzo szerokie zastosowanie w leczeniu wspomagającym przy różnego rodzaju neurozach i zaburzeniach psychosomatycznych, dolegliwościach hormonalnych, w neurologii, foniatrii, położnictwie, stomatologii i przy drobnych zabiegach chirurgicznych.

Metoda sprawdziła się w wielu dziedzinach , m.in. w poradniach wychowawczych i małżeńskich, w sporcie (przed startem) i sztuce aktorskiej i publicznych wystąpieniach (przy opanowywaniu tremy przed występami).

Obiektywne badania kliniczne (EEG, EKG) dowodzą, że metoda ta wpływa na łagodzenie, a nierzadko usuwa m.in. takie objawy chorobowe:
- nerwicowy częstoskurcz serca i nerwowe połykanie powietrza,
- choroba wrzodowa żołądka i dwunastnicy,
- dławica sercowa (połączona ze stanami lękowymi),
- dusznica oskrzelowa,
- nerwice narządowe (dyskinezje dróg żółciowych, spastyczne stany jelit, zaparcie),
- męczliwość, migrena i moczenie nocne,
- naczynioruchowe bóle głowy,
- nadciśnienie tętnicze,
- nadczynność tarczycy,
- pokrzywka i świąd nerwicowy,
- ruchy przymusowe (tiki) i wymioty psychogenne,
- wegetatywne zaburzenia krążenia i przewodu pokarmowego.




Koszt albumu 2xDVD = 45 zł.+ 4 zł (koszty pocztowe) = 49,- zł z przedpłatą na konto autora opracowania

Wysyłka odbywa się w terminie 3-7 dni  po otrzymaniu potwierdzenia z banku o wpłynięciu w/w kwoty na konto.
~~~~~~~~~~~~


Uwaga:  
zamówienia :
(biuro@logos.dt.pl)
Tel. (94-340-60-06)  


Zapraszamy
Zapisane
adamo7
Zaawansowany użytkownik
****

Reputacja +0/-0
Offline

Wiadomości: 23


Zobacz profil
« Odpowiedz #1 : Kwiecień 19, 2012, 21:43:55 »

Rozwój,
Aby otrzymać to , które {że} życzenia, musisz postąpić stopniowo i bez pośpiechu. Twój zapał i chęć do działanie nie idą teraz w parze z korzyściami. Postępuj wytrwale i konsekwentnie – tylko tak uda Ci się naprawić Twoje błędy.

Zapisane
19802agula
Zaawansowany użytkownik
****

Reputacja +0/-0
Offline

Wiadomości: 30


Zobacz profil
« Odpowiedz #2 : Lipiec 17, 2012, 06:59:28 »


Szanowny Panie Władysławie

Piszę do Pana ponieważ bardzo zmartwiona jestem rozwojem mowy swojego synka, który we wrzesniu skonczy trzy latka. Znalazłam do Pana kontakt w Internecie. Szukając pomocnych materiałów odnośnie stymulacji dziecka natknęłam się na mail skierowany do Pana napisany przez również zmartwioną mamę. Postanowiłam napisać z prośbą o poradę oraz ewentualną wizytę, ponieważ jestem już naprawdę bardzo zaniepokojona. Mój synek urodził się 8 wrzesnia 2008 roku. Ciąża i poród przebiegały prawidłowo.

 Kiedy synek skonczyl dwa miesiace okazało się, że ma bardzo niską hemoglobinę i trzeba było podawać dziecku żelazo. Mimo tego synek bardzo dobrze się rozwijał, zaczął chodzić w 13 miesiacu życia. Około 8-10 miesiąca powtarzał po nas wyrazy typu mydło-memło, buty-bu, lampa-ampa. Dalej nastąpiła cisza. Tzn synek mowil tzw po swojemu. Majac dwa latka mowil  mama i tata oraz dziaba czyli babcia. Na bilansie dwulatka pani dr stwierdziła ze dziecko ma jeszcze czas i  poradziła nie denerwowac sie tylko cały czas uczyc dziecko. Nadmieniam, że od pierwszych miesiecy mowilismy duzo do dziecka, rozmawialismy, usmiechalismy sie, czytalismy bajki, pokazywalismy obrazki, ksiazeczki, grzechotki. Po bilansie dwulatka kiedy rozwoj mowy nie postepował w wieku 2,5 postanowilam wybrac się do logopedy. Synek początkowo za bardzo nie chcial wspołpracowac z panią, nie chcial pokazac języka, powtarzac. Ale swietnie rozroznial przedmioty kolory ale tylko na zasadzie pokazania.

Pani stwierdzila, ze synek jest leniwy i jeszcze zacznie mowic tylko trzeba go stymulowac.Jako świadomi rodzice codziennie poświecamy dziecku czas: czytamy książeczki, rysujemy, ukłądamy klocki, pokzaujemy świat mówiąc do synka prostymi zdaniam co się dookoła nas dzieje. Synek rozróznia kolory, przedmioty, ukada puzle, lubi malować, bawic sie piankoliną, zna wiekszosc czesci samochodu, bezblednie pokazuje czesci ciala. Jest bardzo wesoły, kontaktowy, lubi bawic sie z dziecmi. Najwiekszym problemem sa wizyty u lekarzy. Tego
nie udaje nam sie wytlumaczyc dziecku. Zdarzają mu sie ataki płaczu a nawet histerii.

Wiem, ze nie powinnam porownywac dzieci, ale będac na placu zabaw zauwazam, ze nawet duzo mlodsze dzieci od mojego synka mowia o wiele wiecej. Obecnie synek ma dwa latka i osiem miesiecy w jego słowniku znajdują się następujace wyrazy:
mama, tata, baba, buła, koło, naokoło, dookoła, dom, do dobu, tu, tam, ej, odmienia czasownik miec np mama ma, mama nie ma, ja mam, ja nie mam, nie ma, oraz czasownik jesc, ja jem, mama je. Ostatnio powiedzial bnastepujace zdanie :ja ide naokoło do dobu (czyli domu). Ma problem z wyrazem oko, mowi bez k oo, zamiast mleko mowi mleo. Używa wyrazów dzwiekonasladowczych, czyli mniam, bach, ijo.

Czy Pana zdaniem moge teraz zrobic cos wiecej zeby pomoc swojemu dziecku. Bardzo prosze o ocenę sytuacji.
Pozdrawiam serdecznie
Aga
Zapisane
Strony: [1] |   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC | Sitemap
Strona wygenerowana w 0.224 sekund z 19 zapytaniami.

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

pogromcymitow swiatmuzyki sith devils jin