"Nasza Klasa" - forum dla absolwentów, rodzin, kolegów i znajomych
Kwiecień 19, 2024, 11:36:50 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: Forum zostało uruchomione dla absolwentów szkół podstawowych, średnich i wyższych oraz dla ich rodzin, znajomych i gości.
Zapraszamy
 
   Strona główna   Pomoc Szukaj Kalendarz Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] |   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Szkolenie i Warsztaty z muzykodramy i gier psychologicznych  (Przeczytany 6623 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
aakm
Zaawansowany użytkownik
****

Reputacja +0/-0
Offline

Wiadomości: 29


Zobacz profil
« : Sierpień 13, 2019, 08:47:44 »

.
Władysław Pitak (aktor, logopeda medialny, trener zdolności twórczych) prowadzi warsztaty kreatywne poszerzające umiejętności: aktywizacji pracy uczniów, pobudzania zdolności myślenia i działania twórczego, poruszające zagadnienia z zakresu psychopedagogiki twórczości. Koszt udziału jednej osoby 170 - 250 zł (w zależności od liczby uczestników).

Warsztaty dodatkowo poruszają podstawowe problemy wychowawcze, pedagogiczne, relacji międzyludzkich, nieporozumień związanych z uprzedzeniami, brakiem tolerancji, stereotypowym sposobem myślenia i działania.

Warsztaty przeznaczone są dla:

animatorów kultury, nauczycieli i wychowawców, rodziców, wolontariuszy i studentów oraz wszystkich, którzy pracują z dziećmi i młodzieżą oraz zainteresowanych samorozwojem.

Warsztaty trwają 18-20 godz. (dwa dni) w terminach uzgodnionych z instytucjami, organizacjami i firmami ; prowadzone są w grupach 12-18 osobowych. Koszt udziału jednej osoby 170 - 250 zł. (w zależności od liczby uczestników)



 
organizator:
Towarzystwo Terapii i Kształcenia Mowy LOGOS
adres: 75-900 Koszalin - Kretomino, ul.Pieczarek 4
tel.: 94-340-60-06,
 e-mail: biuro@logos.dt.pl
www: http://logos.dt.pl



MUZYKODRAMA, której autorem jest Władysław Pitak, jest nowoczesną metodą terapii dzieci nerwicowych i autystycznych ...





http://logos.dt.pl/obrazki/muzykodrama50.jpg

Proponowana metoda posiada liczne walory i można ją zaliczyć do aktywnych metod terapeutycznych. Chodzi tu bowiem o wychowanie poprzez działanie i stworzenie dzieciom i rodzicom warunków do własnej, twórczej aktywności wyrażającej się w umiejętności rozwiązywania problemów i porozumiewania się z innymi ludźmi. 
Chodzi  o rozwój emocjonalny, fizyczny, percepcyjny, umysłowy, estetyczny i społeczny. W muzykodramie można więc znaleźć sposób na jednoczenie się ze światem.



autor metody: Władysław Pitak podczas imprezy dla dzieci
..

Zapisane
aakm
Zaawansowany użytkownik
****

Reputacja +0/-0
Offline

Wiadomości: 29


Zobacz profil
« Odpowiedz #1 : Sierpień 13, 2019, 08:49:04 »

Fotografie ze szkoleń:

@@@

Cytuj


Na foto: Tatiana Pitak w roli operatora kamery podczas szkolenia rehabilitantów i pedagogów prowadzonego przez Władysława Pitaka w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Uśnicach. Temat szkolenia: Metody i techniki relaksowo - aktywizujące dla osób z niepełnosprawnościami sprzężonymi

@@@


Cytuj


Na foto: Władysław Pitak prowadzi szkolenie rehabilitantów i pedagogów w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Uśnicach. Temat szkolenia: Metody i techniki relaksowo - aktywizujące dla osób z niepełnosprawnościami sprzężonymi

@@@


Cytuj



Na foto: Etiuda ze szkolenia rehabilitantów i pedagogów prowadzonego przez Władysława Pitaka w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Uśnicach. Temat szkolenia: Metody i techniki relaksowo - aktywizujące dla osób z niepełnosprawnościami sprzężonymi

@@@

Cytuj


Na foto: Etiuda ze szkolenia rehabilitantów i pedagogów prowadzonego przez Władysława Pitaka w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Uśnicach. Temat szkolenia: Metody i techniki relaksowo - aktywizujące dla osób z niepełnosprawnościami sprzężonymi


@@@


Cytuj


Na foto: Etiuda ze szkolenia rehabilitantów i pedagogów prowadzonego przez Władysława Pitaka w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Uśnicach. Temat szkolenia: Metody i techniki relaksowo - aktywizujące dla osób z niepełnosprawnościami sprzężonymi

@@@


Cytuj


Na foto: Etiuda ze szkolenia rehabilitantów i pedagogów prowadzonego przez Władysława Pitaka w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Uśnicach. Temat szkolenia: Metody i techniki relaksowo - aktywizujące dla osób z niepełnosprawnościami sprzężonymi


@@@

Cytuj


Na foto: Władysław Pitak prowadzi szkolenie rehabilitantów i pedagogów w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Uśnicach. Temat szkolenia: Metody i techniki relaksowo - aktywizujące dla osób z niepełnosprawnościami sprzężonymi
.
Zapisane
aakm
Zaawansowany użytkownik
****

Reputacja +0/-0
Offline

Wiadomości: 29


Zobacz profil
« Odpowiedz #2 : Sierpień 13, 2019, 08:50:19 »

.

MUZYKODRAMA wg Władysława Pitaka


Autorem metody jest logopeda i muzykoterapeuta Władysław  Andrzej Pitak .

Muzykodrama jest zabawą tematyczną, w której dziecko bawiąc się w maszynistę, lekarza , sklep lub szkołę, gra role określonych osób, reaguje zgodnie z przyjętymi wzorami. W tej grze dziecko jest jednocześnie aktorem i reżyserem.

Przedmiot - rekwizyty są przeważnie umowne, zastępcze ( liść jest talerzem, kasztany- ziemniakami, krzesło może być samolotem, patyk-koniem) . Często ruchy i czynności, aczkolwiek umowne, odzwierciedlają wiernie rzeczywistość emocjonalną dziecka.

Muzykodrama jest projekcją sprzyjającą odreagowaniu. Dziecko może się „wygadać ", "wypłakać", wyładować napięcia nerwowe i konflikty uczuciowe, a jednocześnie pobudzić wyobraźnię, zdobyć i utrwalić wiedzę o świecie i o zjawiskach społecznych. Podobnie jak w terapii dzieci, tak i z rodzicami można pracować przy pomocy technik muzyczno-dramatycznych.

Muzyka może katalizować i sprzyjać wyzwoleniu zablokowanej energii emocjonalnej. Przy jej pomocy można nauczyć usuwać napięcie psychofizyczne. W trakcie rozmaitych zadań muzycznych ( twórczych) można nauczyć się nowych zachowań społecznych i emocjonalnych. Można także wpływać na powstawanie intensywnych przeżyć piękna. Gdy chcemy pokazać matce czy ojcu odwrotną stronę ich silnych związków z innymi ludźmi , korzystamy z technik psychodramatycznych.

Jeżeli w trakcie odgrywania sceny rodzic zorientuje się , że określona postawa poddana jest krytyce pozostałych członków grupy , to czasem bez głębszego wglądu staje się bardziej elastyczny w życiu .


https://www.youtube.com/watch?v=wbjoFEDq7rQ&t=1s

Wszystkie zajęcia prowadzone są w Towarzystwie Terapii i Kształcenia Mowy LOGOS w Koszalinie, tel.94-340-60-06 lub +48-600-809-254,
e-mail: biuro@logos.dt.pl,
strona: www.logos.pomorze.pl

Fragmenty filmów można również obejrzeć i pobrać ze stron:

www.logos.pomorze.pl/video/muzykodrama1.mp4

www.logos.pomorze.pl/video/muzykodrama2.mp4

.
Zapisane
aakm
Zaawansowany użytkownik
****

Reputacja +0/-0
Offline

Wiadomości: 29


Zobacz profil
« Odpowiedz #3 : Sierpień 13, 2019, 08:52:29 »

Muzykodrama w terapii zaburzeń mowy. autor: W. Pitak

Polski Związek Logopedów we współpracy z Wydziałem Nauk Pedagogicznych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, Podyplomowym Studium w zakresie neurologopedii oraz Podyplomowym Studium Pedagogiki Korekcyjno-Kompensacyjnej był organizatorem konferencji Muzyka w logopedii. Terapia, wspomaganie, wsparcie -- trzy drogi, jeden cel, która odbyła się 2 marca 2013 r. (sobota) w Hotelu Uniwersyteckim w Toruniu.

 Ryszard Wagner mówiąc o muzyce zwrócił uwagę, że muzyka to początek i koniec wszelkiej mowy. Te słowa stanowiąc swoiste przesłanie naszej konferencji. Można je uznać za dobre podsumowanie wielowiekowej tradycji i doświadczeń związanych z ukazywaniem znaczenia muzyki w życiu człowieka -- muzyka bowiem to niezbywalny element życia każdej jednostki od poczęcia aż po śmierć.

Od zarania dziejów muzyka towarzyszy nam w każdym momencie naszego życia, stając się jego ilustracją, stąd jej znaczenie w procesie rozwoju, wsparcia czy terapii. Konferencja była organizowana z myślą o praktykach i teoretykach zajmujących się problematyką wspomagania, terapii i wsparcia.

Wśród prelegentów krajowych i zagranicznych był koszaliński logopeda i muzykoterapeuta , Władysław Pitak, który wygłosił referat pt. "Techniki muzyczno-dramatyczne (muzykodrama) w terapii zaburzeń mowy u dzieci nerwicowych".


Oto link do filmu, który ilustrował referat Władysława Pitaka

https://www.youtube.com/watch?v=B5soZwjXsAk&t=419s


www.logos.pomorze.pl/video/muzykodrama1.mp4
.

Zapisane
aakm
Zaawansowany użytkownik
****

Reputacja +0/-0
Offline

Wiadomości: 29


Zobacz profil
« Odpowiedz #4 : Sierpień 13, 2019, 09:00:11 »

Muzykodrama czyli zabawa w krainie LOGOS





http://www.naszeklasy.pun.pl/viewtopic.php?pid=496#p496

@




MUZYKODRAMA - ZABAWA NIE TYLKO DLA DZIECI


http://www.muzykoterapia.fora.pl/muzykodrama,5/muzykodrama-zabawa-nie-tylko-dla-dzieci,73.html#1036

.

@@@

.


Linki do artykułów z muzykodramy


* PRZYCZYNY EMOCJONALNYCH ZABURZEŃ U DZIECI
Nie ma pojedynczych czynników generujących nerwicę i autyzm wczesnodziecięcy.
>>> więcej
http://www.logos.pomorze.pl/muzykodrama01

* KLINIKA ZABURZEŃ MOWY U DZIECI NERWICOWYCH I AUTYSTYCZNYCH
Literatura dotycząca zaburzeń nerwicowych jest bardzo obszerna. Pomimo licznych opracowań nie ustalono jednak jednolitej terminologii określającej poszczególne rodzaje tych zaburzeń.
>>> więcej
http://www.logos.pomorze.pl/muzykodrama02

* MUZYKODRAMA dla dzieci NERWICOWYCH i AUTYSTYCZNYCH
Rozpoczynając pracę z dzieckiem nerwicowym lub autystycznym musimy brać pod uwagę fakt, że nie zgłosiło się ono do terapeuty dobrowolnie.
>>> więcej
http://www.logos.pomorze.pl/muzykodrama03

* MUZYKODRAMA DLA DZIECI (oddech - skupienie - pamięć - wyobraźnia)
Szczególnie przydatne są to ćwiczenia w sytuacjach dzieci astmatycznych, oddychających ustami i nerwicowych.
>>> więcej
http://www.logos.pomorze.pl/muzykodrama04

* MUZYKODRAMA DLA DZIECI (Jacobson, Schultz, Wintrebert)
Jedną z metod zmierzających do zmniejszenia napięcia emocjonalnego u dzieci jest relaksacja mięśniowa. Opiera się ona założeniu, że ciało i umysł tworzą niepodzielną całość.
>>> więcej
http://www.logos.pomorze.pl/muzykodrama05

* MUZYKODRAMA DLA DZIECI (ruch - działanie - kontakt)
Pierwszym zadaniem terapeuty jest nawiązanie kontaktu z dzieckiem. Dokonanie tego wymaga bezgranicznej cierpliwości oraz zdolności do wyobrażania sobie sytuacji dziecka zaburzonego emocjonalnie.
>>> więcej
http://www.logos.pomorze.pl/muzykodrama06

* MUZYKODRAMA W TERAPII RODZICÓW
Przy podejmowaniu terapii rodziców dziecka należy liczyć się z ich strony z różnymi rodzajami motywacji decydującymi o zgłoszeniu się z dzieckiem do terapeuty. Matki czasami traktują go jako narzędzie kary dla dziecka.
>>> więcej
http://www.logos.pomorze.pl/muzykodrama07

* TERAZ NIE BOIMY SIĘ MÓWIĆ
Poniżej przedstawiamy konspekt powykonawczy terapii psychologiczno-logopedycznej, a następnie fragmenty wypowiedzi uczestników turnusu rehabilitacyjnego.
>>> więcej
http://www.logos.pomorze.pl/muzykodrama08.

..

http://www.naszeklasy.pun.pl/viewtopic.php?pid=498#p498
.

Zapisane
aakm
Zaawansowany użytkownik
****

Reputacja +0/-0
Offline

Wiadomości: 29


Zobacz profil
« Odpowiedz #5 : Sierpień 13, 2019, 09:03:24 »


.

RELAKSACJA PROGRESYWANA wg JACOBSONA   jest najstarszą  ( 1938) techniką relaksacyjną  i polega na rozluźnianiu poszczególnych grup mięśniowych poprzez naprzemienne skurcze i rozkurcze mięśni. Efektem jej stosowania jest nabywana przez pacjenta umiejętność oceny nieprawidłowego napięcia mięśniowego i jego umiejscowienia, umiejętność świadomego zwalniania napięcia, a przez to wpływanie na swoje stany emocjonalne.


@


W pracy terapeutycznej z dziećmi zaburzonymi emocjonalnie można posługiwać się fragmentami tego treningu, dostosowując go do możliwości  percepcyjnych i wykonawczych dziecka przedszkolnego.

Literatura:

W. Pitak: Przyczyny emocjonalnych zaburzeń u dzieci,  Kurier       Pedagogiczny 2002/12, s. 16-18
W. Pitak: Klinika emocjonalnych zaburzeń mowy u dzieci, Kurier Pedagogiczny 2003/1, s. 14-19
W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych, cz. I, Kurier Pedagogiczny 2003/2, s. 25-28
W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych cz. II, Kurier Pedagogiczny 2003/3, s.26-28
W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych - oddech, Kurier Pedagogiczny 2003/5, s. 10-12
W. Pitak: Ojciec – zhańbiony mężczyzna,  Kurier Pedagogiczny 2003/6-7, s. 10-13
M.Borek,W. Pitak: Muzykodrama czyli zabawa w krainie LOGOS , Kurier Pedagogiczny 2003/6-7, s. 33-38
W. Pitak: Agresja a jąkanie u jedynaków, Kurier Pedagogiczny 2003/9, s. 11-14
W. Pitak: Techniki muzyczno-dramatyczne w terapii rodziców, Kurier Pedagogiczny 2003/9, s. 39-44
W. Pitak: Muzyka leczy ale czy łagodzi obyczaje, Bliżej Przedszkola . Wychowanie i Edukacja, 2004/9(36), s. 27-28
W. Pitak: Ojciec – zhańbiony mężczyzna,  , Bliżej Przedszkola . Wychowanie i Edukacja, 2005/1(40), s. 19
..
Zapisane
Strony: [1] |   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC | Sitemap
Strona wygenerowana w 0.261 sekund z 19 zapytaniami.

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

duesicilie wojownicy-nocy legendarylions siyah fox